Das wünschte ich mir auch.... Ich hatte diesbezüglich schon eine Anfrage beim Support gestellt die bis heute noch nicht umgesetzt wurde.
Anfrage vom 04.07.2013:
"Hi Synology Team,
I have a request concerning the user login.
It would be more secure that a newly created user will be forced to set a new password when he is trying to login the very first time at DSM.
So the user must login first to DSM and change his password before using all the available system services like DSM, Filestation, FTP, WebDAV etc.
In addition the admin can set a password expiration in the case the newly created user will not login to DSM in the given time.
Scenario:
1. admin will create an user account and hit the checkbox that the newly created user will notified by email with the user credentials.
2. the newly created user have to login the very first time at DSM to change the temporary created password by admin.
3. after successful password changing the newly created user is now able to use all services the user granted for.
4. otherwise the user will not login in a given time the user account will expire and disabled.
Sincerely, ..."
Antwort:
"Sehr geehrter Herr ...,
vielen Dank für Ihre Anfrage und Ihr Interesse an unseren Geräten.
Ich werde Ihre Anfrage an unsere Entwickler weiterleiten, die sich mit der Umsetzung beschäftigen werden. Wir sind schließlich immer daran interessiert, unsere Produkte den Anforderungen unserer Kunden anzupassen und zur Bereitstellung optimaler Lösungen weiterzuentwickeln.
Mit freundlichen Grüßen,
NAME
Technical Support Engineer"
Also eigentlich das übliche bla bla.... und am Schluss passiert nichts von dem was man vorgeschlagen hat.