Leider ist die Geschichte noch nicht zu Ende.
Heute früh weckte ich die DS von einem Computer im Heimnetz aus mit http://<domain>:5000 auf. Ich fuhr die DS dann etwas später nochmal herunter, um einen Weckruf von außerhalb zu testen: Mein Netbook, per Mobilfunk-Stick im Internet.
Dieses Wecken klappte nicht.
Wenig später dann wieder wecken wie am Morgen. Klappte nicht! HUCH! Ws ist das denn jetzt? Das hatte doch jetzt etliche Male geklappt??!
Dann verfiel ich auf die Idee, das ganze mal ohne DDNS-Domain, stattdessen mit der aktuellen IP der Fritzbox zu versuchen, also
http://<IP Fritzbox>:5000. Und das ging!
Was lernen wir daraus?
Ich würde sagen, dass die Fritzbox irgendwie Probleme mit der Domain-Auflösung hat. Oder wie sieht das der Experte?
Ich habe das Wecken sowohl mit der syno-Domain als auch mit der über die Fritzbox hergestellten anderen versucht. Keine funktionierte. Möglich, dass es irgendwann auch wieder geht.
Vielleicht ist auch nicht ganz uninteressant, was der Synology-Support mir zum Thema schreibt:
"What you try to do is Wake on WAN not Wake on LAN, this depends on if your router is capable of send and receive magic packet.
For Wake on WAN
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=437&
1. Support for Wake on WAN needs switch and routers which recognize Magic Packet, please enable the WOL on DS WebUI > Control Panel > Power,
then confirm your router support WOW first, check at the time it does not work, if WOL works fine within LAN.
Wake on Wan, you could visit any website that is capable of issuing a magic packet and then see DiskStation startup from completely off state after sending the magic packet from that website. Note that, if you have ever disconnected a power core after shutting down the serer before sending it a magic packet, then either WOL or WOW won't work as expected.
And also you might not able to use the DDNS to WOW. You will get the new Dynamic IP after each reboot. Please make sure WAN IP address is static.
2. Please make sure the firewall on the DiskStation is not blocking any ports. Do this by going to DSM > Control panel > firewall > ensure it says “if no rules are matched: allow access” at the bottom of the page, and save the firewall rule.
3. May we please kindly know did you enable the Autoblock function on WebUI > Control Panel > Autoblock? Base on the description, it seems caused by the Autoblock function. Please kindly try to check the Autoblock function > Block List to see if any ip as same as your PC's IP address and remove it."
Die unterscheiden also zwischen WoL und WoW. Aber ich brauche noch ein Weilchen, das zu kapieren (und es liegt nicht an meinem Englisch).