G-Suite Active Backup for Business Fehlermeldung Agent zu alt.

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Ein gesundes neues Jahr euch allen.
Habe eine 220+ mit aktueller DSM und ABB. auf den zu sichernden PC`s ist auch alles aktuell.
Zwei Rechner werden gesichert. Das funktioniert auch.
Nun wollte ich einen dritten Rechner sichern, und bekomme die Fehlermeldung das der Agent zu alt ist. Ist er aber nicht.
Der Rechner meldet sich an dem NAS an, Laut Log. nur bekomme ich auf dem zu sichernden PC diese Meldung.
 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Vergleiche bitte die installierten Versionsnummern der installierten ABB-Agents.

Hast du den Agenten von der Synology-Homepage geladen oder direkt aus ABB vom NAS? Ich empfehle Letzteres, denn dann passt die Version automatisch zu der genutzten ABB-Version auf dem NAS.

Auch die ein frohes Neues 🎆 2025!
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Benie

ctrlaltdelete

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Maintainer
Mitglied seit
30. Dez 2012
Beiträge
14.196
Punkte für Reaktionen
6.187
Punkte
569
Dann würde ich ein Ticket erstellen beim Support oder poste mal die Versionen?
 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Prüfe auch mal diese Option:
1735811382260.png

Es gibt auch eine Beta-Version von ABB, die sehr zuverlässig läuft und diese könntest du auch mal testen - falls du die anderen Probleme so nicht in den Griff bekommst.

1735811500159.png
 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Hier eine Übersicht über die Versionen des ABB-Agenten für die DS220+. Da hat sich seit dem 28.08.2024 nichts mehr getan (bei der Beta wahrscheinlich schon).

Code:
Version: 2.7.0-3221
(2024-08-28)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.7.0.
Version: 2.7.0-3218
(2024-08-07)
Important Note

This version is replaced by version 2.7.0- 3221 because the staged rollout of version 2.7.0-3218 was paused to fix some errors.

Version: 2.6.3-3101
(2024-05-09)
Important Note

Active Backup for Business Agent 2.6.3 for Mac is only compatible with Active Backup for Business 2.6.3 and above.
Improved Full Disk Access detection to prevent backup failure.
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.6.3.
Limitations

After updating the Active Backup for Business Agent for Mac, the first backup will be a full backup.
Version: 2.6.2-3081
(2023-10-31)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.6.2.
Version: 2.6.1-3052
(2023-07-18)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.6.1.
Version: 2.6.0-3032
(2023-04-13)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.6.0.
Version: 2.5.1-2717
(2023-03-07)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.5.1-22717
Version: 2.5.1-2634
(2023-01-12)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.5.0 & 2.5.1.
Version: 2.5.0-2631
(2022-12-22)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.5.0.
Fixed Issues

Fixed an issue where the agent might be stopped when the Linux device had software RAID in the system.
Fixed an issue where installing the agent on Debian 11 might cause the system to stop during kernel upgrading.
Fixed an issue where backup tasks might fail after the kernel version was updated to 4.18 on CentOS Stream 8.
Version: 2.4.2-2341
(2022-09-14)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.4.2.
Fixed Issues

Fixed an issue where Linux devices running Debian 11 couldn't be backed up after their kernels were updated.
Version: 2.4.2-2339
(2022-09-06)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.4.2.
Fixed Issues

Fixed an issue where Linux devices running Debian 11 couldn't be backed up after their kernels were updated.
Version: 2.4.1-2321
(2022-07-06)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.4.1.
Fixed Issues

Fixed the issue where the system might fail to back up new files on devices with multiple partitions.
Limitations

For Active Backup for Business Agent for Linux, the first backup after the update will be a full backup.
Version: 2.4.0-2234
(2022-05-25)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.4.0.
What's new

Supports exporting log files.
Fixed Issues

Fixed an issue where Active Backup for Business couldn't identify Linux devices' UUIDs and couldn't back up the devices.
Fixed the issue where backups might fail when Linux devices contain volumes smaller than 1 MB.
Limitations

For Active Backup for Business Agent for Linux, the first backup after the update will be a full backup.
Version: 2.3.0-2153
(2022-02-17)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with Active Backup for Business 2.3.0.
What's new

Added support for Windows 11.
Fixed Issues

Fixed an issue where the certificate of Active Backup for Business Agent for Linux couldn't be authenticated after renewing the Let's Encrypt certificate.
Fixed an issue where the agent might crash if there were unsupported external devices or file systems.
Fixed an issue where users couldn't install the agent due to WMI component corruption.
Fixed an issue where the backup file might be corrupted if more than 10% of data on the Linux device was changed when the snapshot was taken.
Limitations

After updating the agent for Linux, the first backup will be a full backup.
Version: 2.2.0-2074
(2021-09-02)
Compatibility and Installation

Upgraded to be compatible with Active Backup for Business 2.2.1-12074.
What's new

Added hyperlinks to online help articles in error messages for troubleshooting.
Supports backing up disks with the virtio_blk driver on Linux physical servers.
Fixed Issues

Fixed an issue where backups might fail when there was a bad sector on the disk.
Fixed an issue where backup tasks of Windows Server 2012 R2 and 2016 R2 might fail when Active Backup for Business Agent consumed too much memory.
Version: 2.2.0-2070
(2021-06-01)
Compatibility and Installation

Updated to be compatible with DSM 7.0.
What’s New

Supports backing up Linux physical servers of the following distributions:
CentOS: 6.10, 7.8, 8.1
RHEL: 6.10, 7.8, 8.1
Ubuntu: 16.04, 18.04, 20.04
Fedora: 30, 31, 32
Debian: 8.0 to 10
Supports ECC certificates.
Version: 2.1.1-1125
(2020-03-24)
Important Note

Upgraded to be compatible with Active Backup for Business 2.1.1-1125.
Fixed Issues

Fixed the issue where the backup schedule might not be executed properly when the time was not synced between the Synology NAS and the client device.
Fixed the issue where the backup schedule might not be executed properly when the client device is hibernating or shut down.
Version: 2.1.1-1124
(2020-03-03)
Important Note

This version is replaced by Synology Active Backup for Business Agent 2.1.1-1125.
Version: 2.1.0-0993
(2019-10-24)
Important Note

Upgraded to be compatible with Active Backup for Business 2.1.0-0993.
Starting from Active Backup for Business Agent 2.1.0, only Active Backup for Business 2.1.0 and above versions are compatible.
Fixed Issues

Fixed an issue where backup data might be corrupted when the partition was mounted on the folder. For example, users enabled Sandbox.
Version: 2.1.0-0985
(2019-10-02)
Important Note

This version is replaced by Synology Active Backup for Business Agent 2.1.0-0993.
Version: 2.0.4-0621
(2019-03-05)
What's New

Thai user interface is now available.
Fixed Issues

Fixed an issue where backing up the source containing dynamic disks might fail.
Fixed an issue where the displayed backup time might be incorrect.
Version: 2.0.3-0472
(2018-11-13)
Fixed Issues

Fixed an issue where backup might fail when disk information is not accessible.
Version: 2.0.2-0468
(2018-10-02)
What’s New

Optimised user experience
Enhanced system stability and performance
Enhanced the richness and the readability of UI strings.
Fixed Issues

Fixed an issue where agent installer might be falsely detected as malware by anti-virus softwares
Fixed an issue where CBT writing errors might lead to calculation error of deduplication rate
Fixed an issue where version that encountered internet interruption may not be able to be restored to Synology Virtual Machine Manager
Fixed an issue where migrate a device to VMware multiple times may cause migration failure
Fixed an issue where there is this chance a device cannot be deleted from the list successfully
Known issues

Backing up physical devices with 4KN hard disks is not fully supported on Active Backup for Business for now.
Peta-space shared folder is not supported to be backed up by Active Backup for Business for now.
Version: 2.0.1-0403
(2018-09-12)
What’s New

User guide to create recovery media is ready to be downloaded.
Enhance the richness and readability of error messages.
Version: 2.0.0-0297
(2018-06-27)
Changelog

N/A
Version: 2.0.0-0284
(2018-06-13)
What's new

Supports mass installation through Microsoft AD Server.
Supports backing up personal computer running Windows 7 and above versions.
Supports backing up physical server running Windows Server 2008 R2 and above versions.
Supports quick access to Active Backup for Business Portal from the monitor for granular restore.
Supports tracking real-time event through the monitor.
Supports detailed error messages.
Supports displaying last and next backup time for reference.
Supports changing IP through authentication.
Supports logging out devices only when DSM admin's username and password are entered.
Supports instant status monitor on the context menu.

https://www.synology.com/de-de/releaseNote/ActiveBackupBusinessAgent
 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Diese Meldung bestärkt mich in der Annahme, dass du einen veralteten Agent auf dem neu hinzugefügten PC nutzt. Die Meldung kam bei mir jetzt im Testsystem.

1735812681751.png





Bei mir schaut es im nicht funktionierendem Zustand so aus:
1735812812190.png



1735812866982.png

Edit: Bitte nur als exemplarisches Beispiel sehen, Fehler ist bei mir im Testsystem ein anderer. :)
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Benie

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Die Agent Versionen sind alle gleich, und vom NAS aus runter geladen.
Aber vielleicht sollte ich doch mal auf die Betaversion wechseln.
Wenn ich den Agenten vom dem Rechner der nicht geht deinstalliere, wird der dann vollständig entfernt?

So sehen beide Rechner aus die gehen.
1735822522744.png
 
Zuletzt bearbeitet:

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Ja, wird er. Ich meine zwischen Deinstallieren und Neuinstallieren muss ein Neustart des Rechners erfolgen.

Dan überprüfe bitte die Verbindungs- und Zugangsdaten. Siehst du den neuen Client auf dem NAS in ABB?

Welche Betriebssysteme mit genauem Build werden gesichert?
 

Kaiser Wilhelm

Benutzer
Mitglied seit
02. Aug 2024
Beiträge
42
Punkte für Reaktionen
19
Punkte
14
Schau mal beim ABB-Client ob du nicht einfach nur das abgelaufene oder nicht vorhandene Zertifikat bestätigen sollst.
 

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Es werden Win10 Pro komplett gesichert, alle drei Rechner.
der eine taucht hier im Menü nicht auf.
1735823624143.png
obwohl er verbunden ist. Die anmelde Daten stimmen. Das habe ich mehrfach kontrolliert.
Im Log sehe ich die Verbindung.

1735823804238.png
 

Anhänge

  • 1735823441768.png
    1735823441768.png
    14,4 KB · Aufrufe: 4
  • 1735823309714.png
    1735823309714.png
    4,7 KB · Aufrufe: 4

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Anderer Benutzer wie bei den anderen Geräten?
 

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Benutzer und Benutzergruppe passt auch.
Habe eben nochmals den Agent deinstalliert und neu vom NAS installiert in der neusten Version.
Leider ohne Erfolg.
1735834417417.png
 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Welche genaue Version hast du installiert? Bitte mit Versionsnummer und Build.
 

Adama

Benutzer
Sehr erfahren
Maintainer
Mitglied seit
05. Mrz 2013
Beiträge
2.217
Punkte für Reaktionen
789
Punkte
154
Und lösch nach dem Deinstallieren auch "C:\ProgramData\ActiveBackupforBusinessAgent", falls der Ordner noch existiert...
 

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Das Löschen habe ich schon gemacht, brachte auch keinen Erfolg.
das ist die Version:
1735886992879.png
Komischerweise ist der PC angemeldet.
1735887068247.png
 

Kaiser Wilhelm

Benutzer
Mitglied seit
02. Aug 2024
Beiträge
42
Punkte für Reaktionen
19
Punkte
14
Die Version von der Downloadseite die mir angeboten wurde und die ich auf meiner 1520+ für einen Windows PC nutze ist die:

Version: 2.7.0-3221​

 

maxblank

Benutzer
Contributor
Sehr erfahren
Mitglied seit
25. Nov 2022
Beiträge
4.613
Punkte für Reaktionen
2.507
Punkte
289
Ist auch genauso oben in Post #5 verlinkt und extra für dich aufbereitet gewesen….
 

kopterframe

Benutzer
Mitglied seit
15. Jan 2014
Beiträge
16
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Habe gerade nachgesehen, ich finde für die DS 220+ DSM7.2 nur diese Version.
1735899232885.png
Hast du bitte mal den Link?
 

Kaiser Wilhelm

Benutzer
Mitglied seit
02. Aug 2024
Beiträge
42
Punkte für Reaktionen
19
Punkte
14
Du gibst dein NAS ein, dann die DSM-Version und dann gehst du auf Desktopdienstprogramme und findest die 2.7.0-3221

1735899468378.png

Im Download steht dann...

1735899618165.png
 


 

Kaffeautomat

Wenn du das Forum hilfreich findest oder uns unterstützen möchtest, dann gib uns doch einfach einen Kaffee aus.

Als Dankeschön schalten wir deinen Account werbefrei.

:coffee:

Hier gehts zum Kaffeeautomat