Dropbox auf der Synology DS!

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amarthius

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Wollte es mal testen. Bei Installation erscheint eine Fehlermeldung:
Python ( | head -n 1) doesn't appear to be a executable.

edit: Nach der Installation von den Synology Python-Tools hat die Installation funktioniert. Nun scheitert es an der Verknüpfung Dropbox mit SynoBox.
Error connecting to "api.dropbox.com": [Errno 185090050] _ssl.c:340: error:0B084002:lib(11):func(132):reason(2)

Vermutlich ist es der gleiche Weg wie es wohl OwnCloud 5 ermöglichen wird.
 
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DKeppi

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Google sagt folgendes dazu:

In case someone has a similar error (error code 185090050):

I had the same thing using the Dropbox API. The problem was that the file containing the cert info could not be loaded; in my case it was because of pyInstaller, which is not compatible with the pkg_resources used by the Dropbox SKD. Just edit the line that assigns the certificate in Dropbox's rest.py to the following:

Rich (BBCode):
TRUSTED_CERT_FILE =  'trusted-certs.crt'

instead of using pkg_resources, and distribute the trusted certs list along with the application. The Python SSL library displays very opaque error messages, but really, it's just a missing file thing...



Bringt uns das weiter?
 

Merthos

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Falscher Pfad in package\dropbox\rest.py:
TRUSTED_CERT_FILE = os.path.join('/volume1/software/SynoBox/package/dropbox', 'trusted-certs.crt')
 

DKeppi

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Schade :(
 

DKeppi

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amarthius

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Hab ihn mal angeschrieben. Allerdings klappt bei mir der Sync zwischen Dropbox und SynoBox nicht. Er erkennt keine Dateien.

Wenn euer Dropbox-Account mit SynoBox verbunden ist taucht in Dropbox ein Ordner /Apps/Synobox auf. Nur das was dort drin liegt sollte auch gesynct werden. Zugang zur restlichen Dropbox erhält die App nicht.

Vielleicht läuft es bei jemand anderem?
 

DKeppi

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Habe soeben eine Antwort von ihm bekommen - ihn plagt der Fehler schon länger ;)
Würde gerne ein paar User testen lassen, wenn er das spk geändert hat.

Hab ihm darauf sofort diesen Thread bzw. dieses Forum empfohlen (*Schleichwerbungsmodus*) und das wir bestimmt genügend User haben die Interesse an neuen Tools als spk haben.
Tester gibts ja auch immer genug...

Bin gespannt was daraus wird...


EDIT:
Er scheint sehr interessiert zu sein...sucht auch Leute mit verschiedenen CPU Syno's und Hilfe bei spk Perfektionierung (Abhängigkeiten etc.). Schmökert angeblich schon im Forum (via Google Translate)
 
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DKeppi

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amarthius

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DKeppi

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Er kann sich ruhig auch hier im Forum auf Englisch melden.

Hab ich ihm bereits gesagt, ihm war nur nicht klar das er sich hier extra anmelden muss.
Ging davon aus, dass sein Login von forum.synology.com auch hier funktioniert :)
 

polandj

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I'm registered here...I started to "fix" the wiki to help document it. I'm aware each user can go to dropbox and get their own API key that I could prompt for during install, but thats a little painful. Supposedly dropbox may approve it if you obfuscate the keys...which I am. Was going to try that, if they deny production, I'll go the "generate your own" route. Thanks everyone, I have to go to work now, but I'll be around and welcome feedback.
 

polandj

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Noticed a bug in signaling the backend that authorization succeeded and it should start running. I hadn't tried it since I changed it all to run as guest. Normally, packages run as root by default, but since this is messing with files and the dropbox API prefixes everything as /, this is safer. I got very lucky early on that I didn't hose by NAS. Anyway, uploaded 0.4.1 version that *should* fix it. Other workaround is to simply stop and start the service.
 

amarthius

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@polandj
Thanks for the new Version. I deletet the old SPK and reinstalled it. It worked and downloaded the files from Dropbox correctly. But after that it crashed.
Here's the log:
Rich (BBCode):
[Fri Jul 27 16:16:38 CEST 2012] Installation successful
[Fri Jul 27 16:16:38 CEST 2012] Configuration saved at /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/SynoBox/cfg.ini
[Fri Jul 27 16:16:44 2012] No access token granted, waiting for signal
[Fri Jul 27 16:17:24 2012] WARNING: Delta contained a reset
[Fri Jul 27 16:17:26 2012] DOWNLOAD: synobox-0.3.spk
[Fri Jul 27 16:17:28 2012] DOWNLOAD: test/klausur_ss10_fd.zip
[Fri Jul 27 16:17:29 2012] DOWNLOAD: problemlebenszyklus_ausarbeitung.png
[Fri Jul 27 16:17:29 2012] UPLOAD: /test
[Fri Jul 27 16:17:29 2012] SynoBox unexpectedly quit!
Traceback (most recent call last):  File "/volume1/@appstore/SynoBox/synobox.py", line 223, in <module>    synobox.run()  
File "/volume1/@appstore/SynoBox/synobox.py", line 105, in run    self.check_local()  
File "/volume1/@appstore/SynoBox/synobox.py", line 150, in check_local    meta = self.client.put_file(relpath, open(entry), parent_rev=parent_rev) 
IOError: [Errno 21] Is a directory: '/volume1/public/test'
 

polandj

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Was your /volume1/public directory empty when you reinstalled the new synobox pkg? If not, I haven't quite figured out the best way to handle that situation. After a fresh install, the delta always contains a reset, which the docs say should remove everything in the local directory! (https://www.dropbox.com/static/deve...index.html#dropbox.client.DropboxClient.delta). That seems bad to me. If it was empty, I must have a file versus directory bug.
 

amarthius

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Yes it was empty. The folder /test was downloaded from dropbox. I don't know why it tried to upload it, after downloading it previously.
 

polandj

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Ok, new version 0.4.5 now available on BitBucket. DropBox denied my production request, so I changed the app to make you get your own developer key. Notes:
  • Uninstall old version and install new version
  • Now requires getting your own developer key and secret and will ask for them during install. (See http://bit.ly/LGtkCo)
  • Better openssl detection
  • Other bugfixes
  • I do not suggest giving it full access to your dropbox, keep it contained in its own folder
 
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